تبلیغات
انجمن مجازی معلمان ایران - مطالب اردیبهشت 1394
انجمن مجازی معلمان ایران
تاریخ : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394
نویسنده : انجمن مجازی معلمان ایران

ازجمله مهمترین سیاستهای آموزشی کشور فنلاند که  به ویزه پس ازدهه 90 اتخاذ گردیده

و به مورد اجرا درآمده است، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- فراهم سازی امكانات آموزشی مساوی برای کلیه شهروندان بومی و غیر بومی

2- معطوف داشتن توجهات خاص به تحقیقات آموزشی و اجرای طرح توسعة آموزش

و تحقیقات دانشگاهی

3- توسعه دوره های آموزش چندگانه

4- توسعه روند تعلیم و تربیت بزرگسالان

5- گسترش هماهنگی میان دولت ، آموزش ، علوم و فرهنگ

6- انعقاد قراردادهایی درخصوص اتخاذچارچوبهای خاص حمایتی به ویزه حمایتهای

آموزشی از اقلیتهای قومی

7- تثبیت حقوق آموزشی و رفاهی كودكان

8- انعقاد قراردادهای بین المللی درزمینة حقوق اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی

معلمین و مدرسین مراکز مختلف آموزشی

9- انعقاد قراردادهای بین المللی آموزشی

10- برطرف سازی الگوهای تبعیض نژادی در حوزه آموزش

11- ارزیابی عملکردمراکز آموزش استثنایی كشور فنلاند

12- برنامه ریزی و اجرای اقداماتی درجهت جلوگیری ازافت تحصیلی

13- اعطای مزایای اجتماعی به دانش آموزان رده های مختلف سنی که

از آن جمله میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

ارائه دوره های رایگان آموزش پایه، آموزش متوسطه عمومی و مقدماتی

فنی وحرفه ای به دانش آموزان

 14- ارائه آموزش پیش دبستانی رایگان

 با این وجود گفتنی است که درمهدهای كودك شهریه های مختلفی برمبنای تعداد

کودکان مهدهای کودک،میزان در آمد خانواده

وتعداد کودکان خانواده دریافت می گردد.

15 - ارائه كتب درسی و ابزار آموزشی رایگان به دانش آموزان مقاطع آموزش پایه

16- ارائه تغذیه رایگان به دانش آموزان مراکزآموزش پایه، مدارس تکمیلی

متوسطه و مراکزآموزش مقدماتی فنی وحرفه ای

17- فراهم سازی امکانات ایاب وذهاب،تغذیه واقامت رایگان برای دانش آموزان

مستقردرمناطق دورافتاده  که به تحصیل در مراکزآموزش پایه مبادرت می نمایند.

18- ارائه آموزش عالی رایگان

گفتنی است که دانشجویان مقطع كارشناسی تنها موظف به پرداخت شهریه عضویت

اندکی به انجمن دانش آموزان می باشند.

درمقابل ازتغذیه ارزان قیمت ، خدمات بهداشتی ودیگر مزایای اجتماعی رایگان برخوردار

میگردند.پرداخت شهریه به دانشجویان

بالاتر ازمقطع كارشناسی، اختیاری بوده و ازدانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت می باشد.

كمك هزینه تحصیلی منظم دانشجویان مشتمل بر وام تحصیلی، وام مسكن و وام دانشجویی

با تضمین دولت به آنان ارائه میگردد.





موضوعات مرتبط: دوره متوسطه دوم , دوره متوسطه اول , دوره دبستـانــی , دوره پیش دبستانی , مدیریت و معاونت ,
برچسب‌ها: فنلاند , آموزش , دانش آموز , معلم , مدرسه ,
تاریخ : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394
نویسنده : انجمن مجازی معلمان ایران

 

 

روانشناس و استاد دانشگاه گفت: الگوپذیری از والدین یکی از مهمترین رویکردهای تربیتی در کودکان است و فرزندان بطور یقین به همان کاری می پردازند که والدین انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، سیما فردوسی پور در همایش 700 نفری آموزش خانواده ویژه معلمان در بندرعباس با اشاره به اینکه دو عنصر مهم برای آموزش و الگوپذیری برای تربیت فرزندان وجود دارد، افزود: والدین نخستین نقش در شکل گیری روند تربیتی فرزندان دارند و اساس و زیربنای تربیت کودکان را شکل می دهند.

وی بیان داشت: معلمان ، رسانه ها و هم سن و سالان نیز دیگر گروهی هستند که در شکل گیری و جهت دادن به اصول تربیتی فرزندان نقش دارند.

عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران اظهارکرد: برای اینکه در اهداف تربیتی موفق باشیم باید استراتژی رفتار داشته باشیم و نظام خانواده را به عنوان یک سازمان در نظر بگیریم.

فرودسی پور در همین راستا مدیریت درون خانواده را برعهده مادر و سرپرستی و سیاستگذاری را برعهده پدرخانواده دانست و بیان داشت: مدیر و سرپرست در یک همگرایی حداکثری باید دارای رابطه خوب و حسنه و مبتنی بر احترام متقابل باشند تا در اهداف تربیتی فرزندان موفق شوند.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی مدیریت خانه را باید پدر با مشورت مادر وضع نماید ، یادآورشد: فرزندان نیز در این راستا باید یاد بگیرند که از قوانین خانه پیروی و تمکین کنند و این روند همان نگاه سازمانی به نظام خانواده است که برنامه ریزی و مدیریت دو رکن آن هستند.

عضو کمیته علمی انجمن روانشناسی ایران بر کاهش فشارها و تنش های روحی و روانی خانواده ها ، افزایش نشاط و شادابی در زندگی خانوادگی ، تحکیم نهاد خانواده با تاکید بر نقش محوری و اساسی والدین و ارتقای یادگیری مهارت های ارتباطی را تاکید کرد.

وی گفت: فرزندان در سال های رشد به دنبال کسب هویت خود هستند و این امر ممکن است باعث دوری آنها از والدین شود که اگر مدیریت درستی صورت نگیرد ممکن است این گسست باعث بروز ناهنجاری ها در نوجوانی و جوانی شود.

فردوسی پور افزود : دوران کودکی نقش مهمی در بزرگسالی دارد و ترس ها ، ناملایمات و همچنین وقایع تلخ می تواند بخش بزرگی از آینده را رقم بزند لذا باید والدین به حساسیت این دوران توجه لازم را داشته باشند.

این نویسنده در زمینه روان شناسی کودک ، نوجوان و خانواده اظهارکرد: پدر و مادرانی که آگاهی بیشتری در زمینه نحوه برقراری ارتباط با فرزندان خود کسب و توانایی استفاده از آن را در خود ایجاد می کنند ، بدون شک بهره بیشتری نسبت به دیگران خواهند برد.

منبع:  انجمن مجازی اولیا و مربیان       http://amovm.mihanblog.com/




موضوعات مرتبط: روانشناسی و مشاوره , پرورشی و تربیتی ,
برچسب‌ها: تربیت , الگوپذیری , کودک , والدین ,
تاریخ : چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394
نویسنده : انجمن مجازی معلمان ایران




رسانه آموزشی مقطع راهنمایی

انیمیشن

http://media.roshd.ir/guide




موضوعات مرتبط: وسایل و رسانه های آموزشی , دوره متوسطه اول ,
برچسب‌ها: رسانه , آموزش , راهنمایی ,
تاریخ : چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394
نویسنده : انجمن مجازی معلمان ایران


نتیجه تصویری برای هوش هیجانی


هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی (که ضریب آن با EQ نشان داده می‌شود) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است. به عبارت دیگر، شخصی که EQ بالایی دارد سه مؤلفهٔ هیجان‌ها را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند (مؤلفهٔ شناختی، مؤلفهٔ فیزیولوژیکی و مؤلفهٔ رفتاری).

ارسطو می‌گوید:"عصبانی شدن آسان است – همه می‌توانند عصبانی شوند، اما عصبانی شدن در برابر شخصِ مناسب، به میزان مناسب، در زمان مناسب، به دلیل مناسب و به روش مناسب – آسان نیست!"

اصطلاح هوش عاطفی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ توسط دو روان‌شناس به نام‌های جان مایر و پیتر سالووی مطرح شد. آنان اظهار داشتند، کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند.

کاربردهای هوش هیجانی در زندگی

هوش هیجانی به دلیل کاربردهایی که دارد، جایگاهی ویژه برخوردار است. بخصوص در مورد کودکان، بسیار مفید می باشد. هوش هیجانی به کودکان کمک می‌کند تا در موقعیت‌های تهدید کننده و خطرناک، واکنش مناسب تری برای نجات خود انجام دهند. همچنین با کمک هوش هیجانی می توانند به ریشه‌های غم و شادی در خود پی ببرند و آن را مدیریت کنند. حساسیت و هوش هیجانی بالاتر به کودکان کمک می‌کند تا نیازهای دیگران را درک کنند و حداقل با همدلی به آنها کمک کنند و با کنترل بر احساسات خود، حس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنند. در مجموع هوش هیجانی به خصوص به کودکان ما کمک می‌کند تا یادگیری بهتری داشته باشند و خوشحال تر و سالم تر و موفق تر از دیگران باشند.

چگونگی آموزش در کودکی

والدین باید بیشتر از هر چیز به فکر داشتن اطلاعات درباره احساسات و هیجانات باشند. باید محیطی را ایجاد کرد که همه به بیان احساسات خود بپردازند. از بچه خواسته شود احساسات خود را نقاشی کند و یا به زبان بیاورد. احساس امنیت و فضای حمایتی نیز به این روند کمک خواهد کرد.

واقعیت آن است که کودکان، هیچ‌گاه آنچه را که شما می‌گویید، انجام نمی‌دهند، اما همیشه در پایان آنچه را که شما انجام می‌دهید به انجام می‌رسانند. بنابراین، پیش از اینکه ما به کودک خود فکر کنیم که چگونه می‌توانیم، هوش هیجانی او را پرورش دهیم یا هیجان‌های او را مدیریت کنیم، بهتر است، ابتدا به فکر فراگیری روشهایی برای مدیریت هیجان‌های خود باشیم، آنگاه خواهیم دید که آنها چطور می‌توانند، عواطف و احساس‌های خود را مدیریت نمایند. برای پرورش هوش هیجانی و اجتماعی در فرزندان خود، نباید منتظر بمانیم که تنها خود آنها با ما ارتباط برقرار کنند. بلکه ما نیز باید محرکی برای برقراری ارتباط با آنها باشیم. هرچند این سخن، به این معنا نیست که آنها قادر به برقراری ارتباط نیستند. زیرا آنها درست از زمانی که به دنیا می‌آید، بدون اینکه هیچ کلمه‌ای را بشناسند، می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

والدین با صحبت کردن، مکث کردن، توجه کردن به بیان احساسها و هیجان‌های نوزاد و کودک خود، دادن فرصت تمرین هیجانها به او در محیط بازی، ارائه الگوی تقویت و مشاهده‌ای و نوازشگری می‌توانند، سنگ بنای ارتباط اجتماعی و پرورش هوش هیجانی را در کودکان بنا کنند.

منبع: ویکی پدیا 

منبع:  انجمن مجازی اولیا و مربیان       http://amovm.mihanblog.com/




موضوعات مرتبط: دوره دبستـانــی , دوره پیش دبستانی , روانشناسی و مشاوره , پرورشی و تربیتی ,
برچسب‌ها: هوش هیجانی , عاطفه , کودک , احساس ,
 

 


آخرین مطالب
 

مجله مشاعره

مجله ریاضی

مجله سرگرمی

 
معلم لینک